Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
GLA ER BRA!
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Spørsmål:
Er ei jente på 19 år som driver med omtrent det samme som innsenderen av dagens spørsmål. (løping, svømming, gåing og noe avslappende yoga på stuegulvet for bevegeligheten). Jeg trener selvsagt av lyst, men også for å øke forbrenningen. Større muskler vil øke forbrenningen og føre til mindre fett, men vil jeg få STORE muskler av denne treningskombinasjonen? det vil jeg ikke ha! Slank og veltrent er stikkordet! (hørt den før eller?;)

Svar:
Du vil utvikle muskelmasse når du er i mye aktivitet. Men både løping, svømming og gåing som ligger på et normalt aktivitetsnivå vil gi deg en hel normal kropp. Du ser ikke ut som en kroppsbygger etter tre år, for å si det sånn. Store muskler krever nok at du på et eller annet tidspunkt begynner å trene med vektmotstand som gradvis økes til det tyngre og tyngte (kilo på stanga).

Kommer du deg opp på proffnivå med løping i sprinttempo, så er det helt klart at dette vil gi deg solid muskelmasse. Og meget godt trente svømmere utvikler solid muskulatur i skuldrene. De fleste mosjonister streber etter litt mer muskler. Jeg tror ikke du har grunn til bekymring når det gjelder fare for å få for mye muskler. Så tren og vær gla! :-)

Del på Facebook



Store muskler av løping, svømming og gåing? Av John Gunnar Oppheim
3 siste fra ekspertene
Vonde knær etter karate - blir jeg noensinne frisk igjen?
Blir slapp av varmt treningslokale Noe man kan spise?
Er styrketrening en gang i uka nok?

5 siste innlegg i forumet
Sv: Angst for å begynne
Sv: Oversikt over Nettbutikker
Sv: Brystdag for jenter
Sv: Proteinpannekaker
Sv: Fiskeproteinpiller!!!

Fakta om trening
Introduksjon
Oppvarming
Trening av utholdenhet
Trening av styrke
Trening av hurtighet
Trening av tyøelighet
Trening av teknikk
Trening av koordinasjon
Formtopping
Tilpassing ved trening
Treningsplanlegging
Føle på kroppen

Kontrollere trening:
Telle gjentagelser
Måle tid
Pulsmåling
Treningsdagbok

Trening (10 siste)

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten