Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Avgjør ikke hva som er rett, og du skal aldri ta feil.
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

RENT VANN ER GULL: Drikk jerne rent vann som
din sportsdrikk, eller kjøp en med litt enerrgi i og
annen smak.
Spørsmål:
Rett etter trening er det anbefalt å få i seg raske karbohydrater i flytende form. Hvilken drikk abefaler du, og er brus et godt alternativ?

Svar:
Jeg anbefaler vann i tilfelle du har mistet store mengder væske. Etter en times joggetur og du kommer hjem svett og tørst, så ta deg gjerne en halvliter, med melk. Melk er en glimrende etter-trening-drikk som inneholder mye av akkurat det kroppen trenger etter en økt. Væske selvfølgelig, men også karbohydrater i form av melkesukker (laktose). Melk inneholder også fordelaktige mengder med de tre aminosyrene som i størst grad brytes ned under trening (BCAA), Valin, Leucin, and Isoleucin, som de heter. Kombiner melken med 1-2 bananer, miks dette gjerne til en shake, og du har en super etter-trenings-drikk.

Velger du tilskudd i forbindelse med etter trening, så ta karbohydratrike ting, ikke proteinpulver rett etterpå. Byggemateriale passer best et par timer før du legger deg, da dette har søvndyssende effekt og omsettes til byggemateriale når du er avslappet og kroppen har fått dekket sitt behov for energi.

Del på Facebook



Hva anbefales som drikke etter trening? Av John Gunnar Oppheim