Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Once you`re busted, you won`t be trusted
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Stress

 

Menneskets naturLivet vårt består av følelser og tanker som virker og styrer oss på bakgrunn av våre iboende og medfødte egenskaper. Vi påvirkes via det underbevisste til å følge de målsetninger som gir oss gode følelser og behagelige tanker. Dersom vi tenker at vi har/vil mislykkes, vil vonde følelser og tanker kunne oppstå. Både nytelse og smerte motiverer mennesket i samme retning.
Les mer
Psykologisk press- redusert prestasjon, hva kan gjøres?SPØRSMÅL & SVAR: Hva kan gjøres når psykologisk press fører til redusert prestasjonsevne?
Les mer
ADHD: Gluten-fritt og uten melkeprodukter kan hjelpeADHD: KOSTHOLDET HAR BETYDNING: Morfinlignende peptider fra melk og gluten kan påvirke nervesystemet og være en medvirkende årsak til atferdsproblemer.
Les mer
Behandling mot stress og muskelspenningerDet finnes i dag en rekke behandlingsmetoder for å redusere stress og muskelspenninger. Vi har sett nærmere på noen av dem.
Les mer
Stress til hinder for bedre helseDet er vanskeligere å overtale folk med kompliserte liv til å trene mer og spise sunnere, viser forskning.
Les mer
Stress - et varsel om å trappe nedHVA ER STRESS? Det er helt klart en vond belastning, men hva er dette her for noe egentlig? Og hva kan gjøres?
Les mer
Stress - introduksjonNår vi trener utsetter vi organismen vår for stress, noe som forbruker mye energi og virker nedbrytende.
Les mer
Veien ut av depresjonDepresjon kan opptre i alle aldersgrupper. De vanligste depresjonene er milde, og kan behandles med samtalebehandling og psykoterapi.
Les mer
Stress ned og slapp avSTRESS LESS: Ikke prøv for mye når du skal hvile, det gjelder å få viljen, tankene og hodet ned på et lavere gir. En slags hverdagsmessig av-tid og restart.
Les mer
Stress kan opprettholde seg selvFarten i hodet kan bli en dårlig vane. Et oppgiret hode kan holde farten lenge etter at tempoet utenfor har stilnet.
Les mer
Time-out mot stress og utbrenthetDaglig time-out i arbeidstiden for å reflektere over liv og arbeid, kan redusere stress og sykefravær betraktelig.
Les mer
Musikk er bra for hjertetSTRESS NED MED MUSIKK: Stressede og nervøse pasienter med hjertesykdom, kan ha god nytte av å høre på musikk som en del av behandlingen. Musikk senker stressnivået, viser en ny Cochrane-oversikt.
Les mer
Fakta om stressI NORGE HAR SKADENE GÅTT OSS TIL HODET: I dag sykemeldes det like mange mennesker på grunn av stress, som man tidligere sykemeldte på grunnlag av muskulære belastningsskader.
Les mer
Gode råd mot stressGiR NED OG KOBLE UT: Spenning kan være vel og bra, men for mye er for mye. Her følger rådene du trenger, om stresset prøver seg på deg.
Les mer