Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Når eg seier sjå, seier eg det eg er sikker på
Flere på hjemmesiden.
Aktuelt på iform.no
Aktuelt på Slankenett.no
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss


Stress

 

Menneskets naturLivet vårt består av følelser og tanker som virker og styrer oss på bakgrunn av våre iboende og medfødte egenskaper. Vi påvirkes via det underbevisste til å følge de målsetninger som gir oss gode følelser og behagelige tanker. Dersom vi tenker at vi har/vil mislykkes, vil vonde følelser og tanker kunne oppstå. Både nytelse og smerte motiverer mennesket i samme retning.
Les mer
Psykologisk press- redusert prestasjon, hva kan gjøres?SPØRSMÅL & SVAR: Hva kan gjøres når psykologisk press fører til redusert prestasjonsevne?
Les mer
ADHD: Gluten-fritt og uten melkeprodukter kan hjelpeADHD: KOSTHOLDET HAR BETYDNING: Morfinlignende peptider fra melk og gluten kan påvirke nervesystemet og være en medvirkende årsak til atferdsproblemer.
Les mer
Behandling mot stress og muskelspenningerDet finnes i dag en rekke behandlingsmetoder for å redusere stress og muskelspenninger. Vi har sett nærmere på noen av dem.
Les mer
Stress til hinder for bedre helseDet er vanskeligere å overtale folk med kompliserte liv til å trene mer og spise sunnere, viser forskning.
Les mer
Stress - et varsel om å trappe nedHVA ER STRESS? Det er helt klart en vond belastning, men hva er dette her for noe egentlig? Og hva kan gjøres?
Les mer
Stress - introduksjonNår vi trener utsetter vi organismen vår for stress, noe som forbruker mye energi og virker nedbrytende.
Les mer
Veien ut av depresjonDepresjon kan opptre i alle aldersgrupper. De vanligste depresjonene er milde, og kan behandles med samtalebehandling og psykoterapi.
Les mer
Stress ned og slapp avSTRESS LESS: Ikke prøv for mye når du skal hvile, det gjelder å få viljen, tankene og hodet ned på et lavere gir. En slags hverdagsmessig av-tid og restart.
Les mer
Stress kan opprettholde seg selvFarten i hodet kan bli en dårlig vane. Et oppgiret hode kan holde farten lenge etter at tempoet utenfor har stilnet.
Les mer
Time-out mot stress og utbrenthetDaglig time-out i arbeidstiden for å reflektere over liv og arbeid, kan redusere stress og sykefravær betraktelig.
Les mer
Musikk er bra for hjertetSTRESS NED MED MUSIKK: Stressede og nervøse pasienter med hjertesykdom, kan ha god nytte av å høre på musikk som en del av behandlingen. Musikk senker stressnivået, viser en ny Cochrane-oversikt.
Les mer
Fakta om stressI NORGE HAR SKADENE GÅTT OSS TIL HODET: I dag sykemeldes det like mange mennesker på grunn av stress, som man tidligere sykemeldte på grunnlag av muskulære belastningsskader.
Les mer
Gode råd mot stressGiR NED OG KOBLE UT: Spenning kan være vel og bra, men for mye er for mye. Her følger rådene du trenger, om stresset prøver seg på deg.
Les mer