Trim.no søk
Partnere

Kroppsbygging & fitness

Alt om slanking

För oss som tränar!
Ord fra hjemmesiden
Sjå verda, sjå åtferda
Flere på hjemmesiden.
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
annonse:
Om Trim.no AS | Annonsere | Programmer & hefter | Trim.no på din side/RSS | Behandlingsopplegg | Kontakt oss

Dagens spørsmål til trimekspertene:

Barn og trening, god effekt av treningsøkter under 40 minutter?
Har et spørsmål angående vår datter (nettopp blitt 13) som trener på treningssykkelen vår.

Hun er opptatt av å være aktiv og i god fysisk form. Nå sykler hun ca. 15-30 min 3-4 ganger i uken og tar seg skikkelig ut. Min mann deriomot mener at hun ikke får noenting ut av treningen uten at hun sykler i minst 40-50 min. pr. økt og at alle de månedene med trening hun har latt bak seg har hatt null effekt og ingen vits. Jeg er fullstendig uenig og mener at hun faktisk får effekt av trening selv om det ikke overstiger 40 minutters intens trening.Hun er jo bare en tenåring...


Hun får selvfølgelig god trening ut av all treningen hun nedlegger. Det være seg under eller over 40 minutters treninger. Men jeg synes det er en hard og brutal måte å trene på, å kun trene harde økter. Det er bredre om hun trapper ned innsatsen og trener roligere og da etterhvert med lengre tid.

Det er meget fint mulig å trene korte og harde økter, men da må hun være flink til å kjenne etter at hun er uthvilt når hun starter neste økt. Hard trening fører raskt til overtrening og stagnasjon. Derfor er det som regel best at utøveren trener rolig og bygger opp flere og flere treningstimer, før intensiteten økes.

John Gunnar Oppheim
Trener og Redaktør, Trim.no

 

Temaer:
Alder (55) Belastningsskader (150)
Forbrenning (104) Intervalltrening (8)
Komme i gang (51) Kondisjon (72)
Kosthold (159) Kosttilskudd (25)
Kroppsvekt (63) Medikamenter (22)
Motivasjon (14) Muskelbygging (171)
Mykhet & tøying (18) Oppstramming (69)
Opptrening etter sykdom (23) Oppvarming (6)
Overtrening (85) Puls (37)
Rusmidler & narkotika (14) Røyking (5)
Slanking (255) Smerter og skader (159)
Styrketrening (126) Sykdom (28)
Teknikk (12) Trening (263)
Treningsopplegg (111) Variert trening (16)

3 siste fra ekspertene
Styrketrening under slanking
Hvorfor hodepine?
Hva slags kosttilskudd bør jeg ta?

5 siste innlegg i forumet
Sitter fast! Vil få bort magefettet.. Trenger hjelp..
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Sv: Dopinglisten, kosttilskudd
Dopinglisten, kosttilskudd


 Bestill våre programmer og hefter!

 Slankeopplegget PLUSS
Med slankeopplegget PLUSS kan du slanke deg med maksimal hastighet uten at du blir sulten! Overskuddet forblir på topp, og du kan trene samtidig med full framgang! Forbrenningen din går ikke ned!

 Slankeprogram
Meget effektive slankeprogrammer. Velg mellom ferdig oppsatte programmer med kaloriutregninger og matvarer, eller program som ut fra dine eksisterende matvaner tar deg kontrollert ned i vekt uten at du trenger å spise slankemat. Programmene er seriøse og bygger på fettforbrenningens fysiologiske prinsipper. De kan benyttes med eller uten trening. Programmene har i en årrekke blitt benyttet med fullgod virkning.

 Treningsprogram
Effektive programmer for deg som ønsker å øke muskelmassen din og/eller øke i styrke. Programmene bygger på erfaringsbasert ekspertise, og har gitt fullgod framgang i trening og resultater for en rekke utøvere. 

 Heftet Maksimal Framgang
Dette heftet bygger på nye tolkninger og forståelse av muskulaturens fysiologiske funksjoner og mekanismer, og hvordan en skal tyde følelsene som knytter seg til muskulær belastning.

 Optimal kondisjon
Dette heftet er kort og sammenfattet, og inneholder treningsviten enhver kondisjonsutøver MÅ kjenne! Anbefales!

 Heftet Belastningsskader
Heftet inneholder nyutviklet og meget effektivt behandlingsopplegg for å kvitte seg med belastningsskader. Kunnskapen og metodene som presenteres her, står for et gjennombrudd i effektiv skadebehandling. Anbefales for alle som ønsker å kvitte seg med belastningsskader så raskt som mulig.

 Treningsmetodikk kroppsbygging
Heftet Treningsmetodikk kroppsbygging er laget i samarbeid med Jostein Ødegaarden, og legger fram hvordan kroppsbyggere skal trene for å sikre seg maksimal framgang. Dette heftet er et Must for alle som trener for å øke styrke og muskelmasse, men er også svært lærerikt for alle andre som ønsker å forstå hvordan musklene svarer på trening.
 

 Medisinbruk ved belastningsskader og revmatisme. Heftet tar for seg hvilke medisiner som bør brukes og ikke brukes, for at smerter og skader i kroppen skal helbrede seg. Belastningsskader og revmatismens smerter i muskler og ledd kan effektivt medisineres, men legene vegrer seg.

 Her kan du lese tilbakemeldinger trim.no har fått fra sine lesere og kunder, klikk her!

 

BLOGG
KLIKK HER OG BEGYNN

Kopirett © Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA. E-post: kundeservice@trim.no, redaksjonen@trim.no Ansvarlig redaktør: John Gunnar Oppheim.

Om Trim.no AS | Betingelser for bruk | Annonseringsinformasjon | Vær varsom plakaten | Redaktørplakaten