Her får du en kort og rask, men effektiv og sikker punktliste for å skape suksess til treningen din!











Fem enkle, men helt avgjørende punkter som legger grunnlaget for framgangsrik trening.


1. Treningen må være tilpasset treningsgrunnlaget.
Overskuddet vil ikke ha all verdens størrelse. Det er viktig at du trener innenfor det du er vant til, og kun legger til økning i små porsjoner.

2. Tilstrekkelig hvile.
Dette er viktig for at treningen skal gi maksimal effekt. Hvis du ikke hviler, vil treningen gi dårlig effekt.

3. Lytt til kroppens signaler.
Det er viktig at du lærer deg å lytte til kroppens signaler og ikke minst tolke- og forstå dem riktig. De beste utøverne er alltid de som er flinke til å høre etter kroppen sin. Følelsene er kroppens ”rapporteringssystem”, og vil gi deg tilbakemeldinger på alt som skjer. Føler du deg i form? Sterk? Sliten? Slapp? Trøtt? Så snart du får lært deg å bruke kroppens signaler vil treningen bli langt enklere.

4. Ha alltid et målrettet treningsprogram.
Tren alltid utfra et fastsatt og planlagt treningsprogram. Dette er det viktigste verktøyet og måleinstrumentet du har. Programmet ditt vil avgjøre om du oppnår framgang eller ikke. Husk at kun et riktig program vil gi deg maksimale resultater. Et effektivt program må være utformet etter punkt 1, 2 og 3 samt i forhold til din framtidige målsetning og behov.

5. Spis riktig.
All verdens trening og hvile vil ikke gi deg økning og vekst dersom du ikke tilfører tilstrekkelig ernæring. Kroppen trenger sunn mat for å bygge opp overskuddet sitt. Kondisjon, styrke og muskler bygges kun opp når det finnes overskudd.











EN HJELPENDE HÅND til å hjelpe hånd:
Ville du være så god at duga oss en
hånd med litt hjelptil å nå flere med
nyttefull hjelp, så er du vår sanne
venn.
Å fastslå riktig treningsmengde, treningstilstand og fortolke kroppens signaler riktig, er ingen enkel oppgave. Det er på dette området at trim.no har revolusjonert treningseffektiviteten hos sine brukere.

Det er tydelig at mange utøvere trener feil og ikke får resultatene de kunne ha fått. Til og med toppidrettsutøvere trener i mange tilfeller feilaktig, og bruker lenger tid enn nødvendig på framgangen.


Nødvendig hjelp og trygg veiledning
Programmer, hefter og opplegg som bygger på mange års erfaringer fra andres smertefulle prøving og feiling. Et must for deg som vil øke framgangen til det maksimale fra dag 1, og ikke kaste vekk åresvis på egne prøvende forsøk.


Tips dine venner og kjente i dag, og kjenn i hjertet oss i dag. Vi takker deg på forhånd om du vil gi et aldri så lite lite bidrag i form av å tipse oss. Selv den minste hjelp er et bidrag vi er takknemlige for. Små bekker blir til store elver. Og væskeinntaket er viktig: Får vi vann spirer vi og gror videre. Det blir bedre kvalitet av sånt.