Andreas Adolfsson – fitnesseksperten

0
80

Andreas Adolfsson er bosatt i Norge, men kommer fra Sverige. Han er lidelskapelig opptatt av fitness og har konkurrert i denne idrettsgrenen. Han er en av våre faste medarbeidere.

Andreas Adolfsson


Bosted: Sandefjord
Fødested: Göteborg, Sverige
Født: 08.07.75
Jobb: Driver eget som personlig trener og massasjeterapeut (bodyfit.no). Er også reporter på de fleste konkurranser for iform.no. Jobber som fast medarbeider i trim no as.
Webside: bodyfit.no
Høyde: 181 cm
Vekt off-season: 90-95 kg
Vekt konkurranse: 83-85 kg

Meritter:

Athletic Fitness:
2002: 3 Pl. Sørlandsmesterskapet
2002: 14 Pl. NM
2003: 4 Pl. Sandefjord Open
2003: 4 Pl. B&K Oslo Open
2003: 6 Pl. Sørlandsmesterskapet
2003: 5 Pl. NM
2004: 2 Pl. Stavanger Open
2004: 5 Pl. NM



Classic Bodybuilding:
2007: 4 Pl. Muscle Tech Grand Prix
2007: 3 Pl Sandefjord Open -80kg debutant, 4 Pl Senior
2007: 6 Pl Oslo Grand Prix
2007: 2 Pl Loaded Cup

Planer med trening:
Jeg trener fremfor alt for jeg synes det er gøy og for det er en levestil for meg. Å konkurrere ser jeg som en motivasjonsfaktor.

Din beste idrettsprestasjon?
Tja, si det..? Prøver alltid og ”prestere” bedre og bedre for hver konkurranse, dvs bedre form og mer muskler.


Ditt beste treningstips:
Tren heller litt for lite en for mye og varier treningen. Prioriter svake muskelgrupper. Tren strikt med litt mindre vekter istedenfor at lesse på en masse bare for at det skal se kult ut og dermed utføre øvelsen helt feil.

Din beste muskelgruppe:
Rygg og bein holder vel mål.

Hvordan trener du?
Varierer veldig mye. Jeg kjører alt mellom 2- og 5-split. Kjører mest basisøvelser som for eksempel knebøy, benk og mark. Ingenting som slår en tung knebøysøkt;-)

Ditt beste råd til nybegynnere:
Ta hjelp av noen med peiling, for eksempel en PT, og lær deg alt om kostens innvirkning for å oppnå resultater. Les kvalitative bøker og blader.


Kosthold?
Før konkurranse spiser jeg veldig lite karb, en såkalt ketogen diett med mye protein og fett. Kaloriinntaket ligger på ned imot ca 2000 kcal de siste ukene. Offseason spiser jeg bra mat men er ikke så nøye. Får jeg en sjelden gang lyst på noe digg så spiser jeg det.


Kosttilskudd:
Går i proteinpulver, kreatin, omega 3 og vitaminer.