Armhevinger er svært god trening!

0
52

ARMHEViNGER ER EN SOLiD MUSKELBYGGER
Ta ikke de gode gamle armhevingene for å være ikke bra nok, for denne øvelsen har gjennom mange, mange år vist seg å effektivt bygge på styrke og muskelmasse.

PUSH`Em UP!












Armhevinger er en øvelse som har blitt, og er viden utbredt som styrkeøvelse for brystet, forsiden av skuldrene og triceps.


Du kan bygge masse med armhevinger
Ikke tro at bygging av muskelmasse kun handler om få og tunge reps. Dette understreker også en av norges største og beste kroppsbyggere, Jostein Ødegården. Kroppsbygging handler også om volum i treningen. Se på idrettsutøvere innenfor sprint, skøyter og turn – de kan ha svulmende muskler! Og dette er muskler bygd med så mange reps at de ikke lar seg telle, man må heller se på tidslengden hver øvelse utføres med.












Hvis du tok 300 repetisjoner, hva da?
Tror du at dersom du trenet deg opp fra 20-30 armhevinger til 300, at muskulaturen i bryst, skuldre og triceps, ville være av samme størrelse? Å nei. Dersom du øker treningsgrunnlaget hele 10 ganger, så kan jeg love deg at dette vil sette sine spor i fysikken din!


Høyrep kan raskt omformes
Du kan i løpet av noen uker gå fra et høyt antall armhevinger og ned til noen få og maksimalt tunge repetisjoner i benkpress, ikke noe problem. Da vil du se at det volummessige, sterkt økede treningsgrunnlaget omformer seg til noen svært pene løft i benken.