Du trenger ikke miste ett gram muskler under hele nedslankingen din. Ikke ett gram! Her følger oppskriften på hvordan du gjør det.























Å få huden rett på musklene krever mye arbeid:
Først har du forhåpentlig litt muskler under fettet,
fra det som finnes der naturlig, og som du
der etter med trening har bygd opp en viss
størrelse på.


Så må du for å få fram definisjonen (detaljene), i
utseendet av muskulaturen, bedrive kalorirestriksjon
(holde tilbake på maten), slik at kroppen forbruker sitt
underhudsfett. I siste runde er også inntaket av salt og
ernæring viktig for å innenfor en dag eller noen timer, få
redusert nivået av væske som ligger utenfor muskelen,
dvs. mellom huden og muskelen.


Kalorirestriksjonen vilbetyr sult, redusert overskudd, og
kanskje flere negative aspekter.Men ved å
forhåndslagre kalorier, vil manunder kalorirestriksjonen
unngå sult og redusert overskudd. Denne metodikken
er kalt SlankeoppleggetPLUSS.


Heftet og opplegget er å finne til nedlasting
www.trim.no/programmer. Det skalogså nevnes
at metodikken i PLUSS medførerat væsken mellom
hud og muskel reduseres/holdes påminimalt nivå, og
metodikken skulle derfor passe sværtgodt helt opptil
og i konklurranse-sammenheng.

Problemet med vanlig slanking


Hele deffperioden kan jo betraktes i seg selv som et problem. Helst burde ikke verken kroppsbyggere eller fitnessutøvere befinne seg i en situasjon der det fantes for mye underhudsfett. Men å gå rundt i konkurranseform hele året, ville være umenneskelig, for ikke å si umulig. Det er derfor av praktiske årsaker å forvente at man trenger en siste innspurt og finpuss av formen før man skal være å finne i konkurranseform.



Problemet utøverne møter i deffen, slankingen som skal føre fram til den best mulige definisjonen i musklene, er at det påkrever kalorirestriksjon. Ved de vanlige slankeopplegg og programmer, betyr det sult. Og sult, mine lesere, det er noe skikkelig dritt. Spesielt for folk som trenger mest mulig muskler bevart, størst mulige muskler som ser best mulig ut, og for utøvere som trenger energi, overskudd og styrke. Da er sulten den verste fienden. For den tar effektivt drepen på det meste som er å finne i en menneskekropp.













Så fort sulten inntreffer, svekkes overskuddet. Kroppen prioriterer maten som kommer inn som brennstoff og drivstoff. Det fører dessverre til at kalorimangelen gjør at proteinene og aminosyrene du inntar, i stor utstrekning omdannes til karbohydrater. Musklene får med andre ord ikke byggesteinene de trenger. Treningen virker hardere og tyngre. Får å kutte en lang utgreiing ned til en kort konklusjon: Deffen kan potensielt redusere styrke, muskelmasse og muskulært utseende. Ja noen deffer så både humør, livslyst og utstråling forsvinner.














Men den nye måten å gjøre det på


Metodikken i slankeopplegget PLUSS er byggeres bønnesvar. Nå er det slutt på sult. Once and for all. Hører dere folkens? Aldri mer sult under deff!! I heftet PLUSS kan du studere metodikken nærgående, du finner heftet på trim.no. Men i korte generelle trekk går PLUSS ut på å lagre kalorier før man reduserer matinntaket til noe under det daglige kaloribehovet sitt. Lagringen av kalorier skjer ved at man spiser mye mat på kort tid. Dette fører til at kroppen lagrer overskuddet i form av en ernæringsgrøt i tynntarmen. Senere når matinntaket reduseres, begynner kroppen å forbruke overskuddskaloriene i tynntarmen, samtidig som den også tar av kroppsfettet. Dermed forsvinner kroppsfettet uten sult eller reduksjon av musklenes overskudd.













Metoden PLUSS fører også til at kroppsbyggere kan gå helt uten mat inntil og i konkurransen, uten at det oppstår sult, slapphet eller mangel på styrke og energi. Uten mat i magesekken eller som er under bearbeidelse, så finnes det ikke overflødig vann i kroppen. Dette er som kjent viktig for byggere, og mange har lidd relativt alvorlig under det dette restriksjonsregimet har inneholdt. Å svimle rundt på grensen til å svime av oppe på scenen, er ikke noe gøy. Skulle det likevel skje, la det være på grunn av trykket fra publikum, ikke på grunn av manglende trykk på grunn av for lite mat!