DET SPENNENDE TILSKUDDET OMEGA-3: Trenger du å spise fett da, og blir man ikke bare tjukk av det? Nei da, omega-3 er nok komt for å bli, og med god grunn.

   
 
 

Blirman feit av å spise fett?
Ingen energikilde vil ene og alene gjøre deg feit, så lengedu ikke overdriver, selvfølgelig.

Fett ivaretar en rekke funksjoner i kroppen vår, alt fra hjernefunksjon, strukturell oppbygning av celler, hormoner, hud og listen fortsetter i det uendelige. Riktignok inneholder fett dobbelt så mye kalorier per vektenhet som proteiner og karbohydrater, men du skjønner forhåpentligvis at det ikke er noen god idé å kutte det helt ut heller.

   
ET PRIMA TILSKUDD FOR DEG SOM SPISER LITE
FISK:
Omega-3 er et spennende og sammensatt
kosttilskudd. En ting er sikkert: Kroppen trenger
fettsyrer for blant annet å danne testosteron. Det
får lampene til å blinke hos meg. For trenende er
det særdeles viktig å få i seg de essensielle
fettsyrene.
 

Fettets kvalitet har veldig mye å si, og bare ved å erstatte de dårlige typene (henholdsvis mettet og trans fett) som folk spiser alt for mye av, med det sunne fettet (en- og flerumettet fett) kan man både gå ned i vekt og oppleve store forbedringer i en rekke helserelaterte tilstander. Det ubalanserte inntaket av ”sunt” kontra ”usunt” fett i det vestlige kostholdet fører til mange inflammatoriske tilstander som blant annet hjerte- og karsykdommer, allergier og revmatisme.

Enkle inngrep for å unngå feil type fett er som før nevnt å spise mer magert kjøtt og fisk, men også å gå over til lettprodukter, yoghurtdressinger, eller egne dressinger basert på mager kesam og yoghurt naturell. Fisk og omega-3 tilskudd basert på fiskeolje eller aller helst selolje (se vår Vital Arctic Oil), olivenolje, rapsolje, avokado og forskjellige nøtter er det vi bruker i våre kostholdsoppsett med formidabel suksess. Du får bedre hormonnivåer, forbedret kolesterolprofil, går lettere ned i vekt og får ikke minst finere hud!