Hvor viktig er kostholdet i forhold til fremgang?

0
220

DU MÅ SPISE RETT OG NOK: Hvis du trener for at kroppen skal øke sine prestasjoner, så må du passe på at du får i deg nok mat. Kroppen er avhengig av ernæringen for at den skal kunne skape framgang!


Dumå hamat for å få fremgang. Sagt på en annen måte får du ikke mer muskelvekst enn det næringsinntaket ditt tilsier.











PROTEINTILSKUDD: Disse kan
være til hjelp når du ønsker å endre
proteininntaket i kosten din, enten
øke det totale konsumet eller endre
kostsammensetningen.
Produkter som proteinpulver, vektøkningspulver og måltidserstattere (MRP) kan for mange være bra hjelpemiddel i en stresset hverdag for å innta riktige mengder av oppbyggende næringsstoffer. De må likevel være del av et helhetlig opplegg og et ordentlig kosthold for å gi valuta for pengene.

En kostholdsplan kan være et bra hjelpemiddel, men å følge planen er helt avgjørende for dens effektivitet.

Forbrenningen kan variere litt fra person til person, der vekt, muskelmasse og aktivitetsnivå er likt. Større variasjoner enn dette er å regne som unormalt og er tilfeller som gis legebehandling. Så første bud er å ikke lure seg selv. Om en har en kostholdsplan er det som regel en smal sak å evaluere fremgangen, og foreta justeringer opp og ned på næringsinntaket.

Når det gjelder dietter og kostholdsplaner er dette et svært omfattende tema. I likhet med treningsprogram finnes det både «A til Å» program og generelle retningslinjer. Det som til syvende og sist er helt sikkert er at om du inntar flere kalorier enn du forbrenner så legger du på deg, og i motsatt fall går du ned i vekt.