SPØRSMÅL & SVAR: En gutt på 16 år lurer på hvordan man kan trene opp muskelstørrelsen raskest mulig.











EN TIDKREVENDE SAK: For å bygge opp
muskelmassen kreves det to vesentlige
punkter: 1. Trene riktig. 2. La tiden få arbeide.
Spørsmål:
Jeg er en gutt som nettopp er blitt 16 år. Jeg ønsker å legge på meg en del muskelmasse,ca 10kg før sommeren. Jeg er 1.85 m. høy og veier 75kg. Jeg trener på treningsstudio 3-4 ganger i uka, veldig intenst. Har et bra kosthold også+ at jeg tar proteiner i tillegg. Jeg er 107 cm rundt brystet. Jeg har veldig markerte muskler her. En ting jeg sliter med er armene og skuldrene. Har en del muskler der også,men armene er ganske tynne. Vil få større skuldre og mye større armer.


Svar:
Du må smøre deg med tålmodighet. Det finnes ingen rask vei til muskler. Kroppen bruker tid på å bygge opp treningsgrunnlaget sitt og derav muskelstørrelsen.


Men dette her med “raskt” er jo et relativt spørsmål, og det er også relativt hva du oppfatter og mener når du snakker om “store muskler”. Det kommer til å ta deg minst 7 år å bli stor nok Mr.Olympia. Minst. Men større muskler kan en nybegynner få allerede etter de tre første ukene.


Men i løpet av ett år, så vil du med riktig trening og mye nok sunn og god mat, legge på deg betydelig med muskler. Du vil se forskjell ja. Det er ikke noen magisk oppskrift. Bare pass på at du er uthvilt, tren ikke med for voldsom innsats, husk at det er ved hvile du bygges opp, spis sunt og godt og NOK, og se at styrken din sakte bedres. Så må du bare la tiden få virke.- Så kommer resultatene.