Hvordan kommer jeg i form til sommerferien?

0
189

SPØRSMÅL & SVAR: Jeg ønsker å komme i god form til sommerferien. Har ikke så god råd, men har stående en spinningsykkel som jeg kan bruke.












BYGG STYRKE OG UTHOLDENHET: Spinning kan
meget vel brukes til å bygge opp styrke og
utholdenhet. Det kan være nødvendig å ha noen
separate strykeøvelser dersom du ønsker å trene
gjennom hele kroppen.


Legg til et lite tillegg:
Suppler gjerne sykkeltreningen med øvelser som
stangcurl (biceps, underarmer), og Franskpress
(triceps).

Spørsmål:
Ønsker å komme i form før sommerferien, har en sixpack gjemt under her et sted. Har desverre ikke råd til et treningssenter for øyeblikket, men har en spinningsykkel stående. Hvordan kan jeg få en slankere og stram rompe/kropp før ferien?


Svar:
Spinningsykkelen er et utmerket godt treningsredskap. På den kan du øke kaloriforbruket ditt, hvilket sammen med fastholdelse av matinntaket ditt, vil kunne medføre at du tar i bruk kroppens fettreserver til å dekke energiforbruket.


Du kan med rimelig sikkerhet gå ned en hel kilo i ren fettvekt uke for uke, så her er six-packen absolutt innen realistisk rekkevidde.


Du trenger ikke å betale deg inn på et studio for å få trent. Ta noen øvelser som sit-ups, armhevinger og løft deg opp etter takbjelke/under trapp el. lingende, så er du alleredre godt i gang med å dekke trening av hele kroppen. Spinningen vil trimme beina dine godt. Her kan du i starfasen spinne lett og lenge for å brenne flest mulig kalorier, og senere kan du dra på mer tyngde på pedalene, hvilket vil kunne utvikle større muskulatur.


Husk! Tren lett på toppen av overskuddet. Ikke slit ut musklene sånn at du ikke er uthvilt. Uthvilte muskler er lette og inspirerende å jobbe med, og kroppen forbrenner mest effektivt når den har overskuddet på plass. Du får kun treningsmessig framgang når du er uthvilt (et positivt overskudd finnes i musklene). Når du trener lett, altså trener når du kjenner formen er der, så vil du også beholde gleden og motivasjonen i treningen. Når du er trøtt, så hvil! Dette høres enkelt ut, men overtreningen er i ethvert treningsopplegg en snikende, skummel fiende, som kan lure selv den beste trill rundt. Så hvil med god samvittighet. det er da kroppen bygger seg opp.