Løping styrker deg hensiktsmessig

0
245

Løping er en fantastisk treningsform som kan gi deg mange fine opplevelser og glede av å kunne bevege deg lett. En sunn kropp i god form er frihet.











LØPING HOLDER DEG I FORM:
Løp for helsen.God helseer
frihet.
Løping bygger opp kroppen hensiktsmessig
Løping er den treningsformen som styrker kroppen mest hensiktsmessig i forhold til vår naturlige kroppsbruk. Noen løpeturer i uka vedlikeholder og bygger opp styrke og utholdenhet i beina, korsryggen og magen. Den største belastningen får leggene, skinnleggene og knærne, men også lår og hoftebøyere får god treningseffekt.Til og med armer og skuldre får litt trening.

Forebygger smerter og skader
Til tross for et kanskje stillesittende liv på jobben og på fritiden ellers, vil løpingen gi deg et stabilt og tilfredsstillende treningsgrunnlag. Dette forebygger smerter og skader, og gjør at du har overskudd og krefter når uventede gjøremål og kraftinnsatser kreves. Du vil tåle å plutselig være oppreist hele dagene, gå den harde fjellturen osv. Løpingen holder deg sterk og utholdende.


Gåturer først, så jogging
Løpstempoet girer du ikke opp i før du kan jogge 2-3 mil per uke. Husk at du alltid skal tilvennes et visst nivå med rolig mengdetrening før du trapper opp farten.