Slankeopplegget PLUSS virker!

0
121

LAGRINGSPERIODEN I PLUSS: Utøveren står temmelig fritt til å selv velge hvor lang lagringsperioden av kalorier skal være.











Spørsmål:
Synes slankeopplegget PLUSS var spennende . Jeg spiste dobbelt opp av alt i 3 dager – da klarte jeg ikke spise mer og har nå vært uten mat i 5 dager , sulten er fortsatt ikke kommet tilbake.


Jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal gå uten mat siden jeg spiste mye kun tre dager . Skal jeg lagre en uke igjen etter det og så gå uten to eks? Det er vanskelig å klare å spise så mye en hel uke , men det er helt utrolig – for disse dagene har jeg ikke følt sult i det hele tatt og buksen har blitt litt slakkere rundt livet 🙂 Hvordan bør jeg starte opp igjen?


Svar:
Kjempefint at du allerede ser at slankeopplegget PLUSS virker 🙂 Du kan lagre kalorier i den grad du trenger dem. Du står egentlig veldig fritt til å legge opplegget akkurat slik det passer deg selv best, bare du husker på at maten må tilføres i store måltider på kortest mulig tid (bare litt for mye mat hver dag over lang tid, vil øke kroppsfettet og ikke ekstrakalorier i tynntarmen.












DU KAN SPISE HVA DU VIL: Pass på at det
er mat med rikelig mad karbohydrater du
spiser i lagringsperioden.
Jeg beregner grovt 7500 kalorier ekstrakalorier inntatt for hver kilo jeg skal ned i fettvekt. Det vil si at hvis jeg skal ned 5 kilo kroppsfett, så må jeg spise 7500 kalorier x 5 = 37.500 kalorier trenger jeg da for å dekke hele slankeuken min. Jeg er veldig gla i mat og har god tid, så jeg legger meg gjerne på et matinntak der jeg bare spiser et par skiver mindre enn jeg vanligvis spiser for å opprettholde vekten min. Disse to skivene med pålegg og melk til, blir sikkert rundt 500 kalorier. i løpet av en uke spiser jeg derved 3500 kalorier mindre enn kroppen forbruker. Kroppen tar disse 3500 kaloriene fra lageret i tamren og fra underhusfettet. Med fift-figty så blir dette 1750 kalorier i uka fra kroppsfettet, hvilket gir meg et fettap på 2,5 hekto per uke. det er ganske lite, men som sagt jeg har godt tid. Og når jeg ligger så tett opptil mitt vanlige matinntak, så merker jeg ikke at jeg er på slankekur, jeg bare ser at kroppsfettet forsvinner uten at jeg merker noe til det eller tenker på det.












Jeg har testet ut store innlagringsperioder, og deretter totalt faste og minimum matinntak, bare for å fastslå at tynntarmopplegget PLUSS virkelig virker. I denne prosessen fant jeg ut at det kan bli psykisk hardt å spise store mengder mat hver dag over lang tid, så det kan tyde på at det kan være det mest ioverkommelige å holde innlagringsperiode nede til til rundt 2 uker. Men igjen så vil en kunne oppleve spisingen forskjellig, så du må nesten bare se hva som passer deg best. Så lenge du holder deg til de enkle kjørereglene, så vil både korte og lange lagringsperioder gi de samme resultatene.


Jeg har en fitnessutøver som har vært gjennom innlagringsperioden nå nettopp, og hun spiste utrolige 9000 – 10.000 kalorier per dag. Hun har også et veldig høyt kaloriforbruk pga. mye trening og svært god form. Hun spiser 4000 kalorier per døgn for å holde en stabil kroppsvekt. Så hun klarte altså å spise opptil 1,5 ganger mer enn sitt vanlige inntak. Men der gikk også grensen.


Når kroppen blir virkelig mettet og ikke klarer å ta unna mer, kan den reagere med at smaken på maten forsvinner helt omtrent, og du kan få forbigående kvalme og ubehag. Mye mat i magen om kvelden ved leggetid, kan gi nattesvette og lett søvn, da kroppen jobber i betydelig tempo med å fordøye maten.