Slanking med sikkert resultat!

0
97

Effektiv og fungerende slanking er noe du kan få til, og du kan begynne når som helst. Her er de rådene som vil gi deg resultatene!

Slanking med garantert resultat












Målbånd og speil er nyttige verktøy og kan
være både motiverende og oppbyggende,
men da under forutsetning at du ikke
bruker dem for ofte. 2-3 ganger per måned
er mer enn nok.

Populært er det å diskutere kalorier, matvarer og glykemisk indeks.


Det største problemet ved slanking er ikke at du spiser feil matvarer, for mye fett, for lite proteiner, trener for lite eller for mye osv. Det primært store og aller største problemet, det problemet som nær sagt går igjen støtt, er at du spiser for mye i forhold til forbruket ditt.


Sulten forteller
Så fort du kjenner sult, da vet du at du slanker deg. For kroppen varsler nemlig at den har for lite mat til å opprettholde kroppsvekten sin og energinivået sitt. I det kroppens fettreserver tas i bruk, kobles sulten inn.












Drikke masse vann, pøse på med vann. Kun en myte. Du er
ikke nødt til å drikke mye vann. Og det motvirker heller ikke
sulten. Kroppen sier ifra hvis den trenger mer væske. Tørsten
er like effektiv som sulten. Å drikke for mye, er å tvinge nyrene
til unødig ekstraarbeid og belastning, samt at du har hyppige
besøk på toalettet.
– Må jeg være sulten da?


Ja, når du slanker deg med de vanlige slankemetodene så må du være sulten. Men med trim.no sitt nye slankeopplegg PLUSS, trenger du derimot ikke å være sulten. Men denne artikkelen her er myntet på de vanlige slankemetodene, og sult settes derfor i denne artikkelen som et nødvendig kriterie. Du finner mer om slankemetoden PLUSS på www.trim.no, og du kan bestille og laste ned heftet og behandlingsopplegget PLUSS fra kategorien Programmer og hefter.


Du må redusere matinntaket til et nivå som innebærer at du vil føle sult. Men fortvil ikke. Sultfølelsen går fra det nærmest ubemerkelige til det uutholdelige, og det er i den nesten ubemerkelige sonen du skal ligge. Her begynner balansegangen du må lære deg. Du skal balansere matinntaket ditt slik at du føler en veldig svak sult. Så må tiden få arbeide. Etter hvert blir du flinkere å balansere, og du vil i stadig mindre grad tenke på slankingen. Med andre ord, slanking blir lettere etter hvert!












Vektskålene er som livet forøvrig. Alt er en balanse-
gang. Den gylne middelveien må være den tryggeste
veien som noen gang er bygd.
Hvorfor balansere slik?
Det første innlysende svaret på det, er at den svake sulten som opprettholdes over lengre tid, vil effektivt redusere kroppsfettet ditt. Men det andre svaret er omtrent like viktig: Svak sult er intet problem å leve med. Du bevarer motivasjonen din, mister ikke gløden, blir ikke sliten, nei da, du har faktisk bra med energi og fungerer som normalt.


Hvorfor ikke gi full gass?
Det er en typisk, alvorlig feil at folk kaster seg ut i slankingen som om det skulle være nærmest total faste, eller at hele livet med ett kun dreier seg om slanking. Hva skjer? De brenner ut! De blåser seg selv ut som et tjukt kubbelys. Sterk sult er en fryktelig negativ opplevelse, og den tærer på mye mer enn fettet. Den tærer på motivasjonen din og viljen din. Enhver vektreduksjon går ut på å redusere fettet, men samtidig opprettholde eller øke motivasjonen, driven og viljen.












Trening er kjempebra! Men det er ikke noe
kriterie for å kunne slanke seg. Heller ikke
er trening noen garanti for at du går ned i
vekt. Du blir skrubbsulten av å trene.


Langsiktig tenking, den gylne middelveien, ikke full gass, men det å holde tilbake og vise moderasjon. Alt dette er godt for deg. Alt dette vil være med på å sikre deg at du når målet ditt. Det tar tid å legge på seg. Det tar også tid å slanke seg. Men på samme måte som du kanskje glemte vekta da den var på vei opp, så er det fullt ut mulig å glemme vekta også når den er på vei ned. Du må bare gjøre ting på en fornuftig måte.


Slanking og fysisk aktivitet
I dag er det nærmest synonymt med slanking å trene. Det er både riktig og feil. Det er riktig fordi fysisk aktivitet og trening er det som forbrenner flest kalorier i kroppen. Således blir trening et effektiv og godt verktøy for å øke antall kalorier du forbrenner. Dette igjen gjør at du kan spise litt mer mens du slanker deg. Men! Så fort du kjører på med trening, blir du mer sulten. Ja, du kan bli fryktelig sulten. For når kroppen bruker opp mye energi, så trenger den mye energi også, og når kroppen trenger masse energi, da varsler den deg med sterk sult.



Trening brenner flere kalorier, men gir også sterkere sult og behov
Du raser ikke ned i vekt uten å være sulten, om du trener heller. Men et fornuftig nivå av lett daglig aktivitet og øvrig aktivitet, vil være med på å redusere bevisstheten din på sult, slankingen og at du begrenser spisingen din. Et visst stress-nivå virker dempende på appetitten.












SLANKING: Det er i hodet det skjer. Å tenke
gjennom saker, ha en plan, og bestemme seg.
Jo sikrere du er, jo mindre sliter det på viljen din.
Slanking: kannibalisme på musklene dine? Niks

Man har også meget sterkt understreket viktigheten av aktivitet og trening under slanking for at musklene ikke skal bli nærmest kannibalisert av kroppen som et valg framfor å forbrenne kroppsfettet. Dette har vist seg å være overdrevet. Kroppen vil forbli omtrent med den samme muskelmassen under hele slankingen. Alt du trenger å gjøre, er å opprettholde din vanlige og daglige aktivitet. I de tilfeller der folk mister betydelig mengde muskler under slanking, så er det trolig årsak i altfor hard slanking, for sterk sult, og kanskje ikke minst; overtrening. Treningen blir lett for tung under slanking, og svært mange overtrener seg og begynner å bryte ned musklene i stedet for å bygge dem opp. Så ta det med ro med treninga! Det viktigste er som sagt: Reduser matinntaket til riktig nivå


Hvordan holde tunga rett i munnen
Sørg for at det ikke kommer vann i munnen. Jeg tuller. Men smilet ditt og humøret er viktig i enhver slankesammenheng. Beholder du motet, beholder du styrken. Da bevarer du også motivasjonen din, viljen din, gløden til å marsjere










Når du er i gang med slankingen, så er det ikke bare
kiloene som forsvinner. Du blir et nytt menneske. Det
gamle ligger igjen bak, og foran deg er kun framtiden
alle mulighetene!
framover til målet er nådd. På trim.no finner du slankeprogrammer. De er fine å bruke som dagbok, plan og til notering av framskrittene. I tillegg byr internett på en rekke muligheter for å stifte bekjentskap med likesinnede. Jeg utdyper ikke dette emnet noe mer, vi vet alle om styrken som finnes i fellesskapet og arbeid mot samme mål.