NED I VEKT: Du trenger ikke å gå på diett for å slanke deg. Du kan faktisk spise som du pleier! Cluet er fysisk aktivitet.

   
 
 

Glem slankemat. Tenk heller på ditt totale energiforbruk, og hva du kan gjøre for å øke forbrenningen din!

Du trenger ikke gå på noen superdiett, selv om også det er metodikk som fungerer. Du kan spise som du pleier, bare du regulerer ditt totale matinntak til et sted der kroppen tvinges til å ta i bruk sine oppsparte fettreserver.

   
ØL ER KALORIRIKT: Du kan ta en øl til maten selv
om du slanker deg. Du kan bevare mye av mat-
gleden selv om du slanker deg. Moderasjon er et
sentralt stikkord.
 

 

 

Bedriv fysisk aktivitet!

Dette er ett av de viktigste slankerådene som finnes! Fysisk aktivitet er det som primært brenner kalorier i kroppen.

Hvilken type aktivitet er best?
Uten tvil kan man si at utholdenhetstrening er den beste formen for fysisk aktivitet, når formålet er å forbrenne flest mulig kalorier.

Utholdenhetstrening scorer høyest fordi dette er aktivitet du klarer å opprettholde over lengre tid, og det er opprettholdelse over tid som er cluet. Du forbrenner mer per tidsenhet jo hardere du trener (jo større innsatsen er), men du vil ikke klare å holde et høyt innsatsmessig tempo over lengre tid. Trener du derimot på pratepuls og tar det sånn lett eller middels, vil du kunne nedlegge flere treningstimer enn ved hardtrening. Resultatet er at ditt totale kaloriforbruk havner på det du maksimalt kan klare å forbrenne.