BYGGEKLOSSENE TIL KROPPEN: Proteintilskudd har gjennom mange år vært nyttet for å øke treningsmessig framgang, både med tanke på styrke og muskelstørrelse.

   
 
 

Muskler krever protein
Skal du bygge muskelmasse og bli sterkere, så trenger du protein. Her kommer proteintilskudd inn som en fin greie. Med tilskudd av protein i kosten så kan du innta større mengder protein uten at dette henger sammen med vesentlig økning av fettinntak. Det er også mye lettere å drikke proteiner enn å spise dem.

   
SHAKE IT UP BABY NOW: Tilslutt
deg i rekken av trenende som
blander sin grøt. Den bedrede
framgangen er søt.
 

Instinktiv supplering
Etter å ha studert bjørnens (brunbjørn) kostholdsrutiner på årlig basis, så er det forfallende fristende å nevne kraftpodens spisemønster. Om høsten spiser den masse karbohydrater som den skal tære på gjennom sitt vinterlige stilleligge (den går i hi). Om våren dukker bjørnen fram igjen fra sitt lange overnattingsopphold, og den er da også tydelig preget av sammensunkne muskler, den har rett og slett tæret hardt på muskelvevet. Det bjørnen nå gjør for å få muskelmassen på plass igjen, er at den prioriterer proteinrik kost. Bjørnen finner sitt proteintilskudd i maurtuene, og med det økte proteintilskuddet i kosten, så kommer muskelmassen på plass igjen.

Mange utøvere har nok merket seg den positive effekten økt proteininntak i kosten kan ha. Så dette er et tilskudd som bør være av de første du tenker på å kjøpe inn og bruke. Det skal dog nevnes at det er ingen vits i å overdrive inntaket. Overflødig protein skilles ut gjennom urinen. Se på henvisningene som gis av produsenten hva angår mengde tilskudd man kan/bør bruke.