Å gå ned i vekt er som mange vet ingen enkel sak og det finnes selvsagt ingen vidunderkur som kan hjelpe oss på veien mot målet. Det finnes imidlertid en treningsform som er svært effektiv som kaloriforbrenner, og det beste av alt er at du kan gjøre det hjemme i stua mens du titter på TV!

Nå skal det sies at det å kvitte seg med kiloer med trening alene er en svært krevende øvelse. Det er ofte en totalt livsstilsendring som må til, og dette innebærer endringer i både matvaner og aktivitetsnivå. Kombinerer man dette er det mye lettere å nå de målene man setter seg og før man vet ordet av det ser man resultatet av arbeidet på baderomsvekten.

Vi nevnte altså en effektiv treningsform for kaloriforbrenning som kan gjøres hjemme i stua, og det vi da tenker på er naturligvis romaskinen. Romaskinen er kanskje det mest undervurderte treningsapparatet som finnes, samtidig som det er et av de mest plasseffektive apparatene man kan ha i hus. Det kan enkelt pakkes bort og letes frem når treningen skal gjennomføres, og man kan attpåtil se på TV mens man brenner kalorier! Kan det egentlig bli bedre enn dette? Trolig ikke.

Invester fornuftig

Treningsglede er utrolig viktig og for at man skal nyte treningen er det viktig at treningsapparatene holder god kvalitet. Det er derfor essensielt at man sjekker litt rundt før man bestemmer seg for å kjøpe. Et godt apparat vil gjerne koste alt fra 4.000 kroner og opptil 10.000 kroner og hvis man ikke har muligheten til å cashe ut en slik sum vil man kunne benytte seg av et lån uten sikkerhet som man kan betale ned når man har muligheten til det. Dette er en investering i egen helse og med forholdvis lave summer som dette blir ikke et lån så altfor dyrt. Èn ting er i alle fall sikkert: du vil garantert ikke angre!

Ekstremt effektivt

Romaskinen er som du sikkert skjønner en svært effektiv måte å trene på, og det aller beste med apparatet er at du faktisk slipper unna med halvparten av tiden samtidig som du oppnår samme effekten som ved annen trening. Når du setter i gang og drar de første ro-takene vil du kjapt merke at rundt omkring 80% av kroppens muskler settes i aktivitet og dette er det svært få, om noen, andre aktivitetsformer som kan skilte med.

Denne omfattene aktiviseringen av muskler kombinert med muligheten til å kjøre høy intensitet betyr kort og godt at kaloriene vil renne av deg, og med dét sørge for at du får kjærkommen hjelp til å miste de kiloene du ønsker vekk. Når man i tillegg vet at kondisjonen også får seg et skikkelig løft vil denne treningen være ekstra motiverende.

Husk kostholdet

Vi nevnte det såvidt tidligere i artikkelen, men understreker igjen viktigheten av endringer i kosthold i forbindelse med vektnedgang. Størsteparten av arbeidet med å fjerne uønskede kiloer på kroppen ligger i kostholdet. Man kan trene så mye man vil, men så lenge man ikke gjør varige endringer også i kostholdet vil svært mange oppleve det som vanskelig å gå ned i vekt. Tenk derfor nøye over hvordan du spiser. Ta gjerne én potet mindre til middag, én brødskive mindre til frokost, mindre majones og rømme og hold godteriene til helgene – og da i mindre omfang.

Flere slike endringer vil raskt gi deg de ønskede effektene og når du for alvor ser endringene vil du få ekstra motivasjon til resten av reisen!

Sett i gang og ro med taktfaste tak mot målet ditt – du er nærmere enn du tror!

Lykke til!