Tren deg opp til å løpe 27 kilometer i uken

0
228

Grunnleggende treningsprogram er et progresjonsbasert, ni-ukers program som gjør seg istand til å løpe 27 kilometer per uke.

Skal man bli god, må man ville bli god


Grunnleggende treningsprogram for langdistanseløping


Grunnleggende treningsprogram er et progresjonsbasert, ni-ukers program. Følg programmet så godt du overhode er i stand til og du vil bli overrasket over hvor gode fremskritt du gjør!









I dette grunnleggende treningsprogrammet venenr du deg til å løpe
27 kilometer per uke


Treningsprogramet er ment for personer som tidligere ikke har drevet med regelmessig fysisk trening eller har lengre tids fravær fra regelmessig trening.


Målsetting: Å løpe 27 kilometer i uken
Målsettingen for løping i Grunnleggende treningsprogram er å kunne løpe 27 kilometer i uken. Når denne målsettingen er nådd, vil du være forberedt til å starte på Videregående treningsprogram som har 54 kilometer i uken som målsetting.


Løpstrening med progresjon og hvile / restitusjon









































































Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Uke 1 hvile 10,5km 3,5km 3,5km 3,5km
Uke 2 hvile 10,5km 3,5km 3,5km 3,5km
Uke 3 hvile hvile hvile hvile hvile
Uke 4 hvile 15km 5km 5km 5km
Uke 5 hvile 3,5km 5km 7km 3,5km
Uke 6 hvile 3,5km 5km 7km 3,5km
Uke 7 hvile 7km 7km 8km 5km
Uke 8 hvile 7km 7km 8km 5km
Uke 9 hvile 7km 7km 8km 5km