DEFINERTE MUSKLER TIL SOLA: Sett i gang forbrenningstreningen nå og finslip formen til de solfylte sommerdagene er her!











For å få muskelseparasjonen fram,så må to ting gjøres. Du må justere kostholdet og sette i gang med kardiovaskulær trening.

Når den kardiovaskulære treningen (kondisjonstrening) settes i gang, så er det viktig å gjøre det slik at ikke for mye muskelmasse går tapt. I løpet av en vanlig dag så er det spesielt i 2 perioder at den kardiovaskulære treningen er særlig effektiv. Første periode er om morgenen, rett etter at du har stått opp. Da har du ikke spist på mange timer og karbohydratlagrene er tomme. Da er kroppen nødt til å ta fra fettlagrene for å fremskaffe energi. For at du ikke skal begynne å bryte ned muskelmassen, så er det viktig at intensiteten er moderat. For mange så gjør rask gange nytten. Varigheten er









LETTE VEKTER OG MANGE; MANGE REPETSJONER brenner
kalorier, og du kan effektivt forbruke underhudsfett og
få fram definisjonen i muskulaturen din.
ca 45-60 min.. For å øke det trykket i muskelcellene og derav begrense nedbrytingen av muskelproteinet, så bør du drikke så mye vann du klarer før og under treningen. Etter denne ”kardioøkten” så setter du i gang vanlige spiserutiner. Den andre perioden hvor kardio er ekstra effektiv er rett etter styrketrening. Etter en hard styrkeøkt er karbohydratlagrene nesten tomme og kroppen må gå løs på fettet. Så rett etter styrketrening hiver du deg i gang med noe kardio. Varigheten bør dog begrenses for at ikke kroppen skal bryte ned for mye muskelproteiner. Mange nøye seg derfor med ca 30 min. kardio etter styrketreningen.

Når du setter i gang med slik fettforbrennende trening så er det noen “småting” som er viktig:

  • Trapp opp mengden kardio gradvis slik at kroppen rekker å bli vant til belastningen
  • Gjør styrkeøktene korte og effektive for å begrense den totale belastningen på kroppen
  • Vurder hele tiden om effekten er slik du ønsker, kanskje må du øke eller redusere treningmengden for å få maksimalt ut av treningen.