Trenger jeg kreatin?

0
221

KREATIN: DO YOU NEED IT? Med kreatintilskudd så kan du trene mer, hardere og oftere, og økningen av kroppsvekt og styrke taler sitt tydelige språk.

   
 
 

ENERGIGIVEREN DELUX: Med kreatintilskudd kan du trene hardere, mer og lenger. Det er spesielt innenfor idretter som setter krav til eksplosiv muskelbruk at omtalte kosttilskudd virker godt. Typiske eksempler på kraftidretter og muskeltrening, er kroppsbygging, fitness, sprint og roing.

Utøvere må meget vel prøve ut kreatin for å se om det gir noen effekt i forhold til hva det måtte være av idretter/treningsopplegg, men man mener fra flere hold i dag at kreatin ikke er spesielt effektivt innenfor maraton (langdistanse-trening).

Trenger du kreatin?
Svaret må innlysende være nei, for du vil med riktig trening øke både din styrke og din muskelstørrelse. Men om du er på jakt etter kosttilskudd som kan øke framgangen og gi deg en extra edge i treningen, så bør du ta sikte på kreatin.

   
 
 

Kreatin har en positiv effekt (helbredende), effekt overfor overtrening. Det er mulig at utøveren kommer seg (restituerer seg), raskere dersom det suppleres med kosttilskuddet kreatin.

Utøvere som bruker kreatin, vil ganske raskt oppleve at kroppsvekten øker. 1-3 kilo opp i vekt er vanlig hos de fleste brukere. Denne vektøkningen består for det meste av væske (det er primært ikke muskelmasse denne hurtige vektøkningen består av). Utover dette iøyenfallende segmentet, så opplever også de fleste brukere av kreatin, en rask økning i styrke.